Veľký letný výpredaj! Vianočné a novoročné zľavy! Akcia na všetok zimný tovar! Výpredaj plaviek! …a tak by sme mohli pokračovať… nuž, je toho okolo nás viac než dosť! Ale zas – povedzme si otvorene – kto z nás sa nevrhne rád na tovar so zľavami často aj do 80 % ?! Výpredaje sú prospešné pre predajcu, aj pre zákazníka. Predajca potrebuje vyprázdniť sklady a zbaviť sa momentálne neaktuálneho tovaru (napríklad s prichádzajúcou jarou by rád vypredal všetky zimné bundy a svetre, pretože potrebuje miesto v sklade pre jarné tričká, sukienky, kraťasy a podobne), no a zákazník veľmi rád kúpi niečo pomaly za polovičnú cenu. Zľavy a akcie nie sú však len sezónna záležitosť, výpredaje sú veľmi časté a dôvodov je viac. Napríklad predajca elektrotechniky potrebuje predať vlaňajšie modely či už pračiek, počítačov, kávovarov a podobne, pretože na trhu sú horúce novinky, ktoré by rád nakúpil, avšak najskôr potrebuje predať tie, ktoré už má na sklade. A zákazník sa len poteší, keď vec, na ktorú sa chodí tajne pozerať ale nie je si istý či na ňu má, je zrazu o polovicu lacnejšia! Dnes by sme si mohli povedať niečo o nákupoch vo výpredajoch? Súhlasíte? Poďme na to!Ako sme si už povedali, výpredaje sú z väčšej časti sezónnou záležitosťou. Napríklad ak si zimnú vetrovku kúpite na jar, ušetriť môžete desiatky percent z jej pôvodnej ceny. Ak si ju kúpite na začiatku sezóny, čiže na začiatku zimy ako novinku – trebárs za 300 Eur, celú zimu ju nosíte a ste frajer/ka akú krásnu, drahú a super modernú vetrovku máte! Ak ale vydržíte do jari, presne tú vetrovku kúpite možno aj za stovku a ďalšiu zimu už sa môžete parádiť a ešte máte aj dve stovky k dobru! Ako sa vraví – babka k babce, budú kapce! Kto tieto porekadlá vymýšľal? Každopádne bol to životom skúsený človek 🙂 platí to aj dnes a asi to bude platiť rovnako aj o 200 rokov! Pretože keď si takéto šetrenie obľúbite a napríklad ročne si spočítate, koľko ste ušetrili, zistíte, že na konci roka si môžete za ušetrené peniažky dopriať poriadnu lyžovačku, alebo v lete luxusnú dovolenku! A to by nebolo, keby ste všetko kupovali za bežnú cenu.Nebojte sa preto pri každom nákupe vypýtať si zľavu! Aspoň pár percent! Ak Vám ju predajca nedá, kašlať teda na to, ale za opýtanie predsa nič nedáte! A ak Vám ju predajca dá, s radosťou sa k nemu vráťte nabudúce opäť – je vidieť že si váži zákazníka a jeho cieľom je nie len zarobiť a čo najviac Vás ošklbať, pre neho je podstatnejšia Vaša spokojnosť. |